Jízda vlakem v "rozvojové zemi".

Posledních více než 7 roků bydlím v Číně, v městě Xi'an, hlavním městě provincie Shaanxi. Xi'an není kdovíjak velké město, má totiž jen asi 10 milionů obyvatel.

Před pár týdny jsme z Xi’anu potřebovali jet do Pekingu na poradu, která se konala v hotelu na západ od náměstí Nebeského míru. Z Xi’anu do Pekingu je to něco přes 1000 km, takže se tam dá letět, nebo jet vlakem. Jednou jsem tam sice jel autem, ale to je otravně dlouhá cesta. Takže letadlo nebo vlak. Od letiště to do hotelu trvá něco přes hodinu, podle toho, jaká je dopravní situace a ze západního nádraží asi 10 minut. A ono i Xi’anské letiště je vlastně v Xianyanu, kam to od nás trvá asi 45 min. Tím pádem výhoda letět letadlem není až tak velká. Takže jsme se rozhodli, že pojedeme vlakem. Je dost vhodné si koupit lístek na vlak trochu dopředu, bývají často vyprodané. Kupovali jsme je jen asi 4 nebo 5 dnů před cestou, takže jich už moc nebylo.

Takže postup je následující, ale dá se použít pouze v případě, že má člověk registraci v internetové aplikaci. Přihlásíte se do aplikace www.12306.cn, vyberete si odkud kam chcete jet, pak kdo chce jet, protože lístky jsou na jméno a nikdo jiný je použít nemůže. Mám na sebe napsanou v systému manželku, takže jsem si vybral vlak a zaškrtnul nás oba. Přišel mi kód, já lístky zaplatil pomocí aplikace AliPay a bylo hotovo. V den odjezdu jsme dojeli na severní nádraží v Xi’anu, otevřeli si automatickou bránu občankou, prošli přes bezpečnostní kontrolu a byli v nádražní hale. Tam jsou sice automaty na vydávání jízdenek, ale ty dnes již nejsou potřeba. Každopádně my jsme je potřebovali kvůli vyúčtování cesty, takže jsme tam došli. Ke čtečce jsme přiložili občanku, na displeji se objevily obě moje jízdeky, já potvrdil, které chci vytisknout (obě) a vzápětí mi vypadly ven.

Vlaky jezdí samozřejmě z nástupišť, ale na rozdíl od nás nástupiště jsou přístupná jen pro ty, co z něj odjíždějí a maximálně jen asi 20 minut před odjezdem. Takže asi 20 minut před odjezdem se odblokovaly turnikety pro náš vlak a pak stačilo k němu dojít, přiložit občanku, turniket se otevřel a mohl jsem dojít k vlaku. Z důvodu, který moc nechápu, se Číňané už pár minut před otevřením turniketů řadili před nimi do fronty, což se mi jeví dost zbytečné, protože vlak byl 100%. Ale je to jejich věc a moje zbytečná starosti. Já si počkal na sedadle, až bylo před turnikety jen pár lidí. Vlak měl 16 vagonů, jako na potvoru jsme seděli na konci vlaku, takže následovala procházka asi 200 metrů ke správnému vagónu. Bohužel rychlý vlak už byl vyprodaný, tak jsem musel vzít zavděk tak trochu courákem. Jel těch asi 1100 km lehce přes 5 hodin s maximální rychlost “jen“ 309 km/hod a stavěl každých 20 – 30 min. Po 5 hodinách jsme byli v Pekingu a jeli do hotelu. O dva dny později jsme jeli zpět. Měl jsem radost, že ještě měli lístky na rychlý vlak, který jel rychlostí 350 km/hod a stavěl jen myslím 2×, takže jsme byli v Xi’anu za 4 hodiny a 10 minut. Myslím dvakrát, protože jsem celou cestu spal.

Bullet Train v Číně

Autor: Pavel Neuzil | sobota 22.4.2023 17:34 | karma článku: 42,09 | přečteno: 7554x

Pavel Neuzil

Nulová protiCOVIDová politika Číny, co na ní bylo "kontroverzního"?

Přes 7 roků bydlím v Číně a to konkrétně v Xi'anu. Pracuji tady na univerzitě a kromě toho chodím po blízkých horách Qinling, takže přichazím tady do styku s hodně různorodými místními lidmi.

3.2.2023 v 11:58 | Karma: 23,82 | Přečteno: 775x | Diskuse| Cestování

Pavel Neuzil

Výlet do Itálie za dávných časů.

Výlet do Itálie za dávných časů někdy kolem roku 1990 nebo 1991. Boj se Škodovkou v Itálii a vítězství člověka nad strojem.

16.8.2022 v 0:02 | Karma: 16,15 | Přečteno: 434x | Diskuse| Cestování

Pavel Neuzil

Karanténa v Xi'anu, proč si pořád někdo myslí že karanténa nemůže zastavit COVID?

Čínská vláda zavedla politiku nulové tolerance COVIDu poté, co se v Číně COVID objevil zavedením stejné politiky, jakou WHO před lety uplatnila při likvidaci neštovic. COVID-19 se podařilo omezit vyloučením kontaktů mezi lidmi.

7.1.2022 v 18:02 | Karma: 18,12 | Přečteno: 702x | Diskuse| Společnost

Pavel Neuzil

Nový rok 2022 v Xi'anu, několik úvah.

Doufám, že to byla nejhorší oslava Nového roku v mém životě. Samozřejmě, s mým pozitivním náhledem na věc vím, že to vždy může být horší. Jsme v Xi'anu a tady je po původní epidemii ve Wuhanu nejhorší epidemie COVIDu v Číně.

2.1.2022 v 5:46 | Karma: 20,39 | Přečteno: 558x | Diskuse| Cestování

Pavel Neuzil

Výlet do jihovýchodní Asie s "vesničankou"

Asi před deseti lety jsme se s přítelkyní Ying chtěli podívat na Bali, do Singapuru a do Malajsie. Zde je důležité zmínit, že Ying je Číňanka, která vyrostla v Pekingu a žila 18 let v USA. Vše v SEA Asii pro ni tedy bylo nové.

26.12.2021 v 12:45 | Karma: 18,21 | Přečteno: 565x | Diskuse| Cestování

Čínská armáda se vrátila k Tchaj-wanu. Dvanáct letadel přeletělo dělící linii

27. dubna 2024  11:11

Tchaj-wan v sobotu zaznamenal obnovenou aktivitu čínské armády ve své blízkosti. Tchajwanské...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Pracuji přes 4 roky na univerzitě v Xi'anu, ČLR. Kromě toho se snažím dělat nějaký sport a cestovat, jak po okolí Xi'anu, tak i trochu dále.