Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

U nás, v naší malé zemi s vrchovinou, prostě postavit rychlovlak nejde. Vždyť i dálnice je klikatá a je z kopce a do kopce. Leda spojit části Česka tunely.

0 0
možnosti
PN

Zkuste se podivat na geografickou mapu Ciny. Ve srovnani s ni je CR totalni placka. Tibetska planina ma vysku 3000 metru a vice. To uz mi pripada jako slusne kopce, ne? No a navic treba v Yunnanu jsou ty hory velmi nestabilni. Takze tech cca 35 000 km trati rychlych vlaku tady v Cine znamena v podstate 35 000 km mostu a tunelu.

1 0
možnosti
PP

Samé kontroly, chápu to tak, že ne každý si může koupit jízdenku (snadno se tím vyřadí "nevhodní" či "nepřizpůsobiví" lidé) a je opakovaně před nastoupením do vlaku kontrolován. A tím se vlastně může bránit určitým lidem při vstupu do určitého města, což vypadá "lákavě", třeba vyvést "fetky" a nechat je za turniketama.

Zbývá dát "turnikety" na přístupové cesty či kamery, které auto pošlou přes semafory mimo přístupovou komunikaci do města. Třeba při příjezdu do Prahy by "zakázané" auto muselo odbočit v Průhonicích a dál by již nesmělo.

0 0
možnosti
PN

Asi mate lepsi informace nez ja. Ja totiz tady v Cine znam docela hodne lidi a o nikom, kdo ma zakaz jezdit vlakem jsem ani neslysel. Takze sice tato moznost je, nepohodlne nepustit do vlaku, stejne jako je moznost mit u Pruhonic kameru, sejmout SPZ auta a o dva km dale ho odklonit. Technologie na to existuji, coz neznamena, ze se aktivne pouzivaji.

Ty kontroly jsou dve. Kdo je na nadrazi a kdo nastupuje do vlaku. To prvni je podle obcanky nebo pasu, dovnitr nadrazni budovy pusti vesmes kazdeho. Na nastupiste vlaku jen toho, kdo ma dotycny vlak jizdenku.

0 0
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

Také mám z jihovýchodní Asie jen krátké zkušenosti, ale ten pokrok za poslední desetiletí je ohromný. Každý Evropan by měl vidět, jak se z nás stává, nebouž stal, skanzen dob minulých.

1 0
možnosti
PN

Podobnou uvahu jsem pred casem cetl, ze se z Evropy stava skanzen, kde budou dva zdroje penez. Vyroba Svycarskych hodinek a turistika. Jako turiste k nam budou jezdit bohati Indove, Cinane a americane z USA.

0 0
možnosti
SR

Byl jsem v Číně několikrát, vždy cca 14 dní. Mezi poslední a předposlední návštěvou uběhlo 6 let a měl jsem možnost navštívit v obou případech některá stejná místa. Například v Shanghaji bych některé části doslova ani nepoznal. Jsem český patriot, měl jsem možnost žít 2 roky v USA a musím konstatovat, že ten pokrok je ohromný.

Nemohu a ani nechci hodnotit jejich systém, na to jsem tam byl moc krátkou dobu. Ale pokud bude opravdu vůči nám nepřátelský, máme se čeho obávat. Ty řeči o tom, že jsou zaostalí a umí jen kopírovat již říkají jen ti, kteří jsou za to placeni, nebo ti, co jim pro nedostatek informací nebo rozumu věří.

9 0
možnosti
PN

Cina vyrabi za levno, ale uz to davno neni kvuli tomu, ze vyrabi smejdy (i kdyz ty se take obcas najdou) nebo Cinane pracuji za misku ryze na den (pred 40 roky mozna), ale maji infrastrukturu, o ktere se nam muze leda tak zdat. Nechava me si vyrabet na CNC nejake pripravky. Mam dojem, ze je ta firma v Shenzhenu, ale nejsem si na 100% jisty. Nekde v Cine a kde je mi vcelku jedno. Poslu jim STEP soubor a pokud tam jsou zavity, tak take obrazek s popisem zavitu a cca za tyden to mam na stole. Desky plosnych spoju jsou hotove vesmes do 3 dnu, i s osazenim do tydne nebo dvou, podle toho, jestli jsou ci nejsou k dostani soucastky. Jiste, tohle je mala cast ekonomoky, ale ukazuje to flexibilitu. V CR jsou stovky firem na CNC obrabeni a svou praci umi skvele. Akorat trva vecnost se s nimi domluvit, takze i pro praci v CR bylo pro mne podstatne rychlejsi, ci to nechat vyrobit v Cine, nez ztracet nervy a porad dokola volat do firmy (na email vesmes kaslali), kdyz uz konecne bude ta nabidka hotova.

Jinak Cina (narozdil od mnoha jinych zemi, predevsim tzv. "demokratickych") nema historii vyboju a jevi se, ze v tom pokracuje. Existuje jedna vyjimka, a to je pohranicni konflikt (valka) s Vietnamem na konci 70 roku. Ale to je vyjimka. Ted sice napriklad v podstate vlastni pomalu pul Afriky, ale nikoliv diky police delovych clunu, ale pomoci mistniho ekonomickeho rozvoje. Je to "win win", dojde k mistnimu rozvoji, a cinske firmy na tom samozrejme vydelavaji.

0 0
možnosti
Foto

Ale Von Lejnova rikala, ze k nam (EU) vzhlizi cely svet!!! A ja ji verim! Todlencto budou naky tamty dezinformace tech agentu Putina. Kazdej prece vi, ze Cina je zaostala komunisticka zeme, kde jeste nedavno nemeli ani co jist! ;-D

7 0
možnosti
PN

Spravne hovoris soudruhu. Tim vlakem jsem nejel, zadne rychle vlaky tady v Cine nemaji, ostatne ani nevi, co to jsou vlaky, a ja jsem ztroskotanec, ktery za jidassky gros bude tvrdit, ze bila je cerna. Pokud se nekam potrebuji Cinane dostat, jednou na rezatych rozvrzanych kolech.

To je krasna predstava, to bych tady na silnicich jezdil autem sam. Obcas je nas tam vic, coz me uprimne mrzi, protoze se mi dvakrat stalo, ze jsem jel z hor domu misto asi hodinu skoro 4. Podobny napad jit na kopce melo ten vikend bohuzel dost lidi. :-):-)

1 0
možnosti
DP

Kdyz se uz zminila rozvojova zeme, tak osobni vlakova preprava v USA se da dobre srovnavat s rozvojovou zemi a nebo treba i s vlaky v CR. Zapadni cast USA mame projetou (vetsinou Amtrakem) krizem krazem, sice nektere scenerie jsou dechberouci, ale rychlost ve srovnani se "superexpresy" nic moc. Zatimco v Cine a i v jinych zemich, napriklad Japonsku, ktere je prukopnikem superexpresnich vlaku - mel sem tu cest se projet "sinkansenem" z Tokyo do Kyoto uz koncem 70-tych let - taky Francie, Belgie s Nizozemim, v USA superexpresy stale jeste nejsou, snad jedna linka je ve stadiu planovani. V Cine sme pred par lety vetsinou jezdili temi rychloexpresy, jedine cesta z Nanning-u na jihu Ciny do Hanoje ve Vietnamu byla neskutecnym cinskym courakem, ale vagony byly dost moderni.

1 0
možnosti
PN

Amtrak je spis spolecenska zalezitost, ne? V zapadni Evrope je celkem slusna sit vlaku, jako je TGV, Thales a ICE, ale vcelku je bida a utrpeni jet ze zeme do zeme. Jsou samozrejme vyjimky. Ale ze Saarbueckenu do Amsterdamu to trvalo vlakem vecnost a bylo to paradne drahe. Takze jsem tenkrat vozil moje dcery na vlak do Frankfurtu, protoze do Amstru, kde tenkrat bydlely, to trvalo jen par hodin.

0 0
možnosti
JV

Zajímavé, i když je to z Číny. :-) Chtěla jsem se zeptat na tu občanku, ale už jste dole odpověděl. :-)

0 0
možnosti
PN

Povoleni k trvalemu pobytu. Tezko se ziskava, ale casto se stava, treba v hotelu vidi “bily ksicht”,tedy bileho dabla (to je z povidky od Jaroslava Haska o misionari v Cine, ktereho mistni nazyvali "bily dabel") a okamzite chteji videt pas. Pred COVIDem to bylo o to vtipnejsi, ze take chteli videt vizum v pase (zadne tam nemam) a pak koukali na obcanku pro cizince jako na zjeveni, protoze to vesmes videli poprve.

K tomu se vztahuje docela zabavna konverzace s cinskym konzulatem v Praze. Asi pred dvema roky jsem tam volal a chtel jsem vedet, co je potreba k navratu do Ciny.

Ja: Dobry den, mam v Cine trvaly pobyt a chtel jsem se zeptat, co potrebuji k navratu do Ciny.

Konzulat: Predne potrebujete vizum.

Ja: Vizum nepotrebuji, mam v Cine trvaly pobyt a chci se tam vratit.

Konzulat: Jake mate vizum ted?

Ja: Nemam zadne vizum, mam trvaly pobyt.

Konzulat: Ano. Muzete mi rict, na te strance v pase, kde mate vizum, jake je tam pismeno?

Ja: Nemam cinske vizum, mam v Cine trvaly pobyt.

Ted to zkratim o asi 10 otazek stejneho typu a mych stereotypnich odpovedi, ze mam trvaly pobyt. A nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem se zeptal, co potrebuje cinsky obcasn k navratu a bylo vymalovano. nevim, jestli je ted jina doba, ale je dost mozne, ze pocet obcanu CR s trvalym pobytem v Cine byl v te dobe silne omezeny, dokonce si myslim, ze jsem byl jediny a pracovnik konzulatu ani netusil, ze neco jako trvaly pobyt existuje.

2 0
možnosti
PM

Paradni clanok tu rychlost by som si chcel vlakom vyskusat akurat nejako dojem kazia fotky ako keby s kalkulacky

3 0
možnosti
PN

Mate pravdu, fotky jsou opravdu slabota, fotil jsem to mobilem, s protisvetlem v pritmi nic moc. Trochu jsem si rikal, jestli nektere nemam vyhodil, ale nakonec jsem je tam nechal. No jo, co se da delat. ;-(

0 0
možnosti

Zdá se, že vás ta všudypřítomná kontrola identity Velkým bratrem docela baví.:-)

0 0
možnosti
PN

Neni mi jasne, jak ste na tohle prisel, asi podle sebe soudim tebe. Nic jsem o nejakem baveni nepsal.

Jinak kdyz uz jste na to privedl rec, tak je mi tahle kontrola vcelku ukradena, protoze se me to nijak netyka. Ostatne kazdy, kdo ma "chytry telefon", tak je pod dohledem. Muzete zit v iluzi, ze nejste, ale bude to jen vase iluze. Nejaky velky bratr vas muze sledovat. Stejne jako kamery uplne vsude se softwarem na rozpoznavani obliceju. Neni to zadna specialita Ciny, jen se o tom ve "spravnych zemich" nemluvi.

9 0
možnosti
  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1138x
Pracuji přes 4 roky na univerzitě v Xi'anu, ČLR. Kromě toho se snažím dělat nějaký sport a cestovat, jak po okolí Xi'anu, tak i trochu dále.

Seznam rubrik